۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰

استاندار گیلان مطرح کرد؛

نقش مهم هواشناسی در اجرای درست تقویم زراعی گیلان

نقش مهم هواشناسی در اجرای درست تقویم زراعی گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم و اثربخش هواشناسی در اجرای درست تقویم زراعی استان بر لزوم پیش بینی درست در هنگام بروز بحران های طبیعی از سوی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، گفت: سازمان هواشناسی با پیش بینی‌های خود نقش بسیار مهمی در انجام درست فرآیند کشاورزی در گیلان دارد.

وی با اشاره به نقش اثربخش سازمان هواشناسی در اجرای درست تقویم زراعی گیلان، افزود: در ۲ سال گذشته، به رغم کاهش بارش باران در بالادست سد سفیدرود، با پیش بینی درست سازمان هواشناسی، توانستیم تقویم زراعی خوبی را برای شالیکاران تنظیم کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پیش بینی درست سازمان هواشناسی در هنگام بروز بحران‌های طبیعی در این استان، گفت: گیلان یکی از حادثه خیزترین استان‌های کشور به لحاظ بلایای طبیعی است و هواشناسی نقش مهمی در پیش بینی این حوادث و کاهش خسارات احتمالی دارد.

عباسی یکی از نیازهای استان را تجهیز و به روزرسانی ایستگاه‌های هواشناسی دانست و افزود: محقق شدن این امر با همراهی سازمان هواشناسی کشور و مساعدت استانی، به پیش بینی دقیق‌تر شرایط جوی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به هواشناسی گیلان از محل سفر رئیس جمهور به استان، اضافه کرد: دولت برای توسعه شبکه و ایستگاه‌های سازمان هواشناسی و نیز ارتقای جایگاه هواشناسی استان، برنامه ریزی اجرایی دارد

کد خبر 5819187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha